کالیبره

محلی برای اشتراک دانش و تجربه شغلی

کالیبره

محلی برای اشتراک دانش و تجربه شغلی

پمپ سانتریفیوژ01

سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۴۳ ق.ظ

12/22/20, 21:12 - Khaled Hamoudi: Pump
برای شناخت و بررسی مشکلات یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی یعنی" پمپ"، نیاز است که مقداری از تئوری و روابط آن اطلاع داشته باشیم.
 سعی ما این است که برخلاف دوره های آموزشی که بیشتر بر روی شناخت قطعات خود پمپ و نحوهٔ کار آنها تمرکز دارد، بر روی سیستم پمپاژ و روابط آن کار خواهیم  کرد تا بتوانیم مشکلات مختلف را تجزیه و تحلیل کرده و  ابهاماتی که در مورد بهره برداری پمپ در سایت وجود دارد را برطرف نماییم.
ابهاماتی مثل :
 عدم فلوی کافی پمپ علیرغم صافی تمیز آن
علت خرابی بیش از حد قطعات پمپ
گرم شدن بیش از حد پمپ
نوسان جریان خروجی و...

در شروع بحث مفاهیم اصلی را تعریف میکنیم :
1-پمپ چیست؟
2-هد(head) ؟
3-فشار ورودی و خروجی؟
4-راندمان؟
5- چرا در مشخصات اصلی پمپ که سازنده ارائه میکند ، از هد بجای فشار بعنوان شاخصه اصلی در برابر جریان استفاده میشود؟
12/23/20, 14:39 - Khaled Hamoudi: جواب 5 سؤال بالا؟
12/23/20, 14:46 - Davallo Keyhan: ۱ - تجهیزی که برای بالا بردن فشار مایعات به کار میره
12/23/20, 14:46 - Sadegh Zamani: 1. پمپ وسیله ای ایست که با اینجاد انرژی جنبشی مایعات از نقطه ای به نقطه ی دیگر منتقل می‌کند.
2. هد به زبان ساده ارتفاعی است که پمپ می‌تواند مایعات را در لوله ای عمودی بر روی خروجی خود بالا ببرد
12/23/20, 14:47 - Davallo Keyhan: ۲ - هد دقیق یادم نیست ولی فک میکنم مقدار انرژی لازم برای انتقال یک سیال به اندازه ۱ متر
12/23/20, 14:48 - Sadegh Zamani: 3. فشار خروجی مقاومت سیستم در برابر انرژی جنبشی تولید شده توسط پمپ و تبدیل آن به فشار
12/23/20, 14:49 - Sadegh Zamani: 4. میزان کار انجام شده توسط پمپ نسبت بر انرژی مصرفی پمپ.
میزان کار انجام شده بستگی به دبی و اختلاف فشار ورودی و خروجی دارد
12/23/20, 14:49 - Davallo Keyhan: فک میکردم خیلی راحت تر باشه مفهومش😂
12/23/20, 14:50 - Sadegh Zamani: مفهوم چی؟ 😂
12/23/20, 14:50 - Sadegh Zamani: هد؟
12/23/20, 14:50 - Davallo Keyhan: فشار خروجی
12/23/20, 14:50 - Sadegh Zamani: 👌🏻👌🏻😁
12/23/20, 14:51 - Sadegh Zamani: 5. از هد استفاده میکنن  چون هد مستقل از دانسیته سیال است
12/23/20, 14:52 - Davallo Keyhan: 👍 منم نظرم همینه چون دیگه نوع سیال تاثیر نداره
12/23/20, 14:52 - Sadegh Zamani: البته خالد همه اینها رو ما از خودت یاد گرفتیم 🙏🏻
12/23/20, 14:54 - Sadegh Zamani: دقیقا
این موضوع خیلی خیلی شیرینه در بحث پمپ
من خودم سالها از پمپ تصور غلطی داشتم و فک میکردم پمپ فشار ایجاد میکنه درصورتی که پمپ انرژی جنبشی ایجاد میکنه
این مقاومت سر راه خروجی هست که انرژی جنبشی رو تبدیل به فشار میکنه
12/23/20, 14:59 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/23/20, 15:03 - Sadegh Zamani: اگه به ساختار پمپ سانتریفیوژ دقیقتر نگاه کنیم ( با فرض سرعت ثابت پروانه و قدرت نامحدود موتور)
حجم هایی از مایع که از انتهای پروانه خارج می‌شن یک سرعت خطی دارند که این سرعت ربطی به دانسیته مایع نداره.
همین سرعت خطی هست که وقتی لوله ای عمودی در بالای پمپ قرار می‌گیره مایع رو تا ارتفاع خاصی (هد) بالا میبره
12/23/20, 15:03 - Sadegh Zamani: برای درک بهتر میشه حرکت پرتابه در فیزیک دبیرستان رو مثال زد
12/23/20, 15:04 - Sadegh Zamani: که اگه ما یک سنگ رو با سرعت v به سمت آسمون پرتاب کنیم تا ارتفاع خاص H بالا میره
12/23/20, 15:04 - Sadegh Zamani: و این ارتفاع H ربطی به وزن سنگ نداره
12/23/20, 15:06 - Sadegh Zamani: بسته های مایع(control volume ) هم چیزی شبیه همون سنگ هستند
12/23/20, 16:08 - Khaled Hamoudi: ادعا میکنی که اگر سنگ هایی به جرم های مختلف را با سرعت یکسان به آسمان پرتاب کنیم همه تا یک ارتفاع یکسان بالا خواهند رفت و ارتفاع ربطی به جرم آنها ندارد!
اگر مطمئن هستی که حرفت درسته، ثابتش کن.
12/23/20, 16:25 - Sadegh Zamani: در حرکت پرتابه (یا برعکس آن سقوط آزاد)
اگر از اصطکاک هوا صرف نظر کنیم و مساله رو در خلا در نظر بگیریم (که اصطکاک هوا در مساله پمپ می‌شود گرانروی)
تنها دو چیز اثرگذار بر سنگ پرتاب شده است
یکی سرعت اولیه.
و دیگری شتاب گرانش.
که شتاب گرانش در هر ثانیه 9.8 متر بر ثانیه از سرعت پرتابه کم می‌کند و این کار تاجایی ادامه پیدا می‌کند که سرعت سنگ به صفر برسد.
12/23/20, 16:26 - Sadegh Zamani: یعنی  v = V1 - gt
12/23/20, 16:26 - Sadegh Zamani: تا اینجا قبول؟
12/23/20, 16:38 - Khaled Hamoudi: قبول
12/23/20, 16:49 - Sadegh Zamani: خب در معادله فوق هیچ حرفی از جرم زده نشده
در واقع شما اگر یک اتوبوس با جرم 20 تن رو همزمان با یک سنگ 50 گرمی با سرعت 40 متر بر ثانیه به بالا پرتاب کنید
هر دو در یک نقطه در هوا می ایستند و همزمان هم به زمین برخورد میکنند
12/23/20, 16:50 - Sadegh Zamani: یعنی اینکه v رو مساوی صفر قرار بدیم (جایی که پرتابه سرعتش صفر میشه)
V1 = gt
12/23/20, 16:52 - Sadegh Zamani: زمان های مساوی برای سنگ و اتوبوس به دست میاد درسته؟
12/23/20, 17:26 - Khaled Hamoudi: همانطور که حرفی از جرم نیامده، حرفی از ارتفاع هم نشده است!
شما فقط رابطه سرعت و شتاب رو گفتی!
ثابت کن وقتی جرم یک و جرم دو با یک سرعت به بالا پرتاب شوند به یک ارتفاع یکسان خواهند رسید.
12/23/20, 17:27 - Khaled Hamoudi: جمع بندی تا اینجا :
پمپ:وسیله ای است که برای جابجایی سیال (با افزایش انرژی جنبشی ) استفاده میشود. پمپ وسیله ای برای افزایش فشار سیال نیست!
فشار خروجی :مقامت سیستم (اتصالات، ولوها، درام ها و... ) در برابر جریان خروجی از پمپ.

نکته بسیار مهم :
در اسناد هر پمپ یک نمودار از  ارتباط بین جریان و هد وجود دارد
(H-Q)
حالا سوال این هست که سیالی که سازنده برای بررسی این ارتباط و رسم نمودار استفاده کرده چه سیالی هست؟

-آیا آب به عنوان استاندارد استفاده شده؟!
-آیا به سفارش کارفرما از همان سیالی استفاده کرده که قرار هست در کارخانه پمپ آنرا جابجا کند؟

اگر فرض اول درست باشد دو بحث مطرح خواهد شد :
1-آیا برای بدست آوردن "هد" یک سیال خاص نسبت به آب یک ضریب نیاز میباشد که از جداول قابل استخراج است؟
2- یا اینکه اصولا هد ارتباطی با نوع سیالی که پمپ میشود ندارد و برای همین کل پمپ ها توسط سازنده ها با آب بررسی میشوند.

فرض دوم هم که نیاز به توضیح ندارد.

دوستانی که با "کیهان" و "صادق" موافق هستند که اصولا هد در پمپ ارتباطی با نوع سیال ندارد، یعنی یک پمپ فرقی نمیکنه که آب پمپ کنه یا روغن سنگین، هر دو را به یک اندازه و ارتفاع مشخص بالا خواهد برد (هد)، باید ادعای خود را ثابت کنند.

ضمناً تعریف "فشار ورودی" هم مانده؟
12/23/20, 17:41 - Sadegh Zamani: خب ارتفاع که دیگه ساده اس
رابطه طول حرکت در حرکات شتابدار هست 👇🏻
1/2 gt^2 +v1t
ارتفاع هر دو برابر میشه
12/23/20, 17:41 - Sadegh Zamani: حالا مفصل روی یک برگه مینویسم میفرستم
12/23/20, 17:43 - Sadegh Zamani: فشار ورودی میزان فشار سیال در دهانه ورودی پمپه
که با npsh نشان داده میشه
net positive suction head
12/23/20, 17:44 - Sadegh Zamani: همیشه npsh باید بزرگتر از فشار بخار سیال در دمای کارکرد باشه تا کاویتاسیون پیش نیاد
12/23/20, 18:26 - Rahman zade Reza: 🌹🌹🌹🌹
بسیار بسیار ممنون از شما
منم با نظر صادق موافقم که هد پمپ ارتباطی با نوع سیال ندارد ولی با دو فرضی که لحاظ شد
نادیده گرفتن اصطحکاک و همچنین نیروی گرانش

در صورتی که هردوش در طبعیت وجود داره

ولی هر کدوم از این دو بحث جدا دارد مثلا اصطکاک فقط در جداره لوله هست و در بقیه جاها نیست و.......
12/23/20, 18:28 - Rahman zade Reza: و همچنین مثلا اصطکاک هوا معمولا صفر در نظر گرفته میشه
12/23/20, 18:49 - Fareyeh Zade Reza: سلام به همه دوستان و همکاران گرامی

آقای زمانی تعریف بسیار جالبی از پمپ , کردند👏🏻👌🏻
12/23/20, 19:51 - Sadegh Zamani: <Media omitted>
12/23/20, 20:16 - Fareyeh Zade Reza: اما , صادق جان این گفته ات درست نیست
و زمانی این گفته در عمل صحت داره که چیزی به اسم *نیروی جاذبه* در کار نباشد
12/23/20, 20:25 - Sadegh Zamani: رضا این یه واقعیته
منتها چرا ما نمیتونیم قبولش کنیم چون با قراردادهای ذهنی ما جور در نمیاد
حالا یه ویدئو از یک آزمایش میذارم خودت ببین 👇
12/23/20, 20:30 - Sadegh Zamani: <Media omitted>
12/23/20, 20:36 - Fareyeh Zade Reza: صادق جان من منکر گفته های ذهنی نیستم
چون اگر اینها نبودن این همه پیشرفت و دنیای علم و اطلاعات نبود
کلیپی را که گذاشتی قبلنا دیده بودم
و جریان از این قراره که گفته ..... را که اگه نیروی جاذبه ای نبود , دو جسم با وزن و چگالی متفاوت به هنگام سقوط , هر دو هم زمان به نقطه سقوط میرسن

 

اما در نبود جاذبه

اما صحبت کنونی دوستان در حال حاضر , با وجود نیروی جاذبه هستش
12/23/20, 20:39 - Fareyeh Zade Reza: توی خود فیلم هم سقوط اون توپ فلزی و پر  را با وجود نیروی جاذبه در اول فیلم نشون میده

و برای بار دوم که دیواره را میبندن ,ساختار اون مکان آزمایش را طوری طراحی کردن که نیروی جاذبه را صفر کنن , سقوط توپ فلزی و پر را نشون میدن که بخاطر نبود جاذبه , همزمان به سطح زمین میخورن
12/23/20, 20:40 - Sadegh Zamani: This message was deleted
12/23/20, 20:41 - Sadegh Zamani: برادر نیروی جاذبه هست که باعث سقوط میشه!
اون اتاق خلاء هست
جاذبه رو صفر نمیکنه
12/23/20, 20:42 - Sadegh Zamani: بار اول آزمایش در حضور هوا انجام شد
بار دوم بدون هوا
12/23/20, 20:43 - Rahman zade Reza: 👏🏻👏🏻👍🏻👍🏻
12/23/20, 20:47 - Fareyeh Zade Reza: درسته
من واقعا شرمنده
حواسم نبود و گفتم اتاق جاذبه
دقیقا خلا هستش که بر اساس نظریه گالیله بود
12/23/20, 20:49 - Fareyeh Zade Reza: 🤣🤣🤣
12/23/20, 20:51 - Rahman zade Reza: 🌹👏🏻
12/23/20, 20:52 - Sadegh Zamani: 👌🏻🤪
12/23/20, 21:01 - Fareyeh Zade Reza: این مقوله سقوط در فضای خالی از خلا که کاملا درست هستش

اما در رابطه با پمپ ها و هد پمپ ها که میگی ارتباطی با نوع سیال نداره

پس چه دلیلی داشت که پمپ های چرخ دنده ای و سانتریفیوژ و ...... با ایمپلرهای متفاوت طراحی و وارد کار شدن
حداقل یک دلیلشون بخاطر نوع سیال بوده


?
12/23/20, 21:02 - Fareyeh Zade Reza: 🌹
12/23/20, 21:09 - Sadegh Zamani: قطعا طراح پمپ نوع سیال و ویسکوزیته و فشار بخار و دما و فشار که قراره توش کار کنه و... رو در نظر میگیره. این که شکی توش نیست
ما بحثمون فقط در مورد هد بود.
و بیشتر هم تئوریک هست. چون باید پمپی داشته باشی با طراحی بسیار قوی که بشه این آزمایش رو روش انجام داد.
البته ما فقط داریم در مورد پمپ سانتریفیوژ حرف می‌زنیم.
12/23/20, 21:09 - Fareyeh Zade Reza: آهااا
اوکی
12/23/20, 21:12 - Fareyeh Zade Reza: بحث جالبیه
اما جالبتر اگه ماروناز چند سال پیش بابت این موارد و آموزش های لازم (بجای اینکه دوستان نفرات سایت را اینور و اونور واسه آموزش میفرستاد)بجاش , اون تیکه زمین خالی روبروی آتش نشانی را یک مرکزآموزش با تجهیزات کافی  , راه مینداخت واز خود نفرات کار بلد برای آموزش استفاده میکرد
12/23/20, 21:31 - Khaled Hamoudi: بحث فیزیکی کردی و البته بجز عبارت آخری درست هست.
از طریق مکانیک سیالات میخوام یکی ثابت کنه که هد یک پمپ مستقل از نوع سیال هست، البته همانطور که رضا تهرانی گفت در واقعیت اینگونه نیست و ویسکوزیته سیال باعث میشود کمی اختلاف در هد بوجود آید.
12/23/20, 21:34 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/23/20, 21:34 - Sadegh Zamani: بله ویسکوزیته درسته 👌🏻
از طریق مکانیک سیالات و معادله برنولی هم میشه ثابت کرد
12/23/20, 21:35 - Sadegh Zamani: عبارت آخر منظورت کدومه خالد جان؟
12/23/20, 21:37 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/23/20, 21:38 - Sadegh Zamani: چرا؟؟
از معامله بالا t رو جایگزاری کردیم
12/23/20, 21:38 - Sadegh Zamani: سقوط آزاد میستا
12/23/20, 21:38 - Sadegh Zamani: نیستا
12/23/20, 21:39 - Sadegh Zamani: پرتابه اس
12/23/20, 21:39 - Sadegh Zamani: وی صفر سرعت اولیه اس
12/23/20, 21:40 - Sadegh Zamani: البته معادله یک منفی و مثبت اشتباه داره 👌🏻 این درسته 👇
12/23/20, 21:41 - Khaled Hamoudi: فرقی نمیکنه، ارتفاع تغییری ندارد، فقط در سقوط شتاب مثبت و در پرتابه منفی
12/23/20, 21:41 - Sadegh Zamani: <Media omitted>
12/23/20, 21:41 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/23/20, 21:48 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/23/20, 21:52 - Sadegh Zamani: فشار خروجی 👌🏻
12/23/20, 22:00 - Rahman zade Reza: flow
12/23/20, 22:05 - Fareyeh Zade Reza: 👌🏻
12/23/20, 22:21 - Khaled Hamoudi: الان صادق بصورت فیزیکی ثابت کرد که مواد به جرمهای مختلف (سیالات مختلف) برای اینکه به ارتفاع مشخصی برسند فقط نیاز هست که سرعت یکسان داشته باشند.

لطفا به این نکته توجه کنید.
آیا میشه که چند سیال در مسیر مشابه سرعت یکسان داشته باشند ولی دبی یا فلوی آنها فرق کند!؟
12/23/20, 22:42 - Khaled Hamoudi: Q=Av
Q=دبی
A=سطح مقطع
v=میانگین سرعت سیال
12/23/20, 22:52 - Moballegh joined using this group's invite link
12/23/20, 23:43 - Nassar: فشار پمپ(psi)ضربدر۲/۳۱=هد(ft)
12/23/20, 23:43 - Nassar: اگر سیال مایعی غیر از اب باشد وزن مخصوص در فرمول فوق لحاظ شود
12/24/20, 11:49 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/24/20, 12:10 - Khaled Hamoudi: برای اثبات اینکه" هد" فقط به سرعت سیال بستگی دارد و جرم سیال مهم نیست از مکانیک سیالات کمک می‌گیریم.
دوستان اولین اصل در حل مسائل، البته بنظر من ساده سازی آن است، چطور؟
قرار هست ثابت کنیم که ارتفاعی که سیال بعد از خروج از پمپ بالا میرود ارتباطی با نوع آن و دانسیته ندارد، از عبارت "ارتفاع" اولین چیزی که به ذهن می رسد انرژی پتانسیل است که ارتفاع گرفتن سیال باعث بوجود آمدن آن شده است، البته همه می دانیم که انرژی قرار نیست بوجود آید بلکه همیشه از شکلی به شکل دیگر تبدیل میشود.
از همین نکته استفاده می‌کنیم و دنبال شکل اول انرژی میگردیم.
پمپ دستگاهی است که انرژی جنبشی به سیال داده و باعث جابجایی آن می گردد، این تعریفی بود که بهش رسیدیم، پس لحظه خروج سیال از پمپ که بیشترین انرژی جنبشی را داشته در نظر میگیریم.
اگر از اتلاف صرفنظر کنیم، حتماً با بنده هم عقیده هستید که در نقطه انتهای مسیر تمام انرژی جنبشی به پتانسیل تبدیل خواهد شد، بنابراین با برابر قرار دادن این دو انرژی می‌توان ارتفاع ستون سیال را حساب کرد و نتیجه گرفت که ارتفاع یا هد فقط به سرعت سیال بستگی دارد و لاغیر!
12/24/20, 12:12 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/24/20, 13:44 - Khaled Hamoudi: درسته
در کل :
head=pressure/(density *gravity)
12/24/20, 13:47 - Khaled Hamoudi: برای ادامه بحث پمپ نیاز هست که معادله برنولی رو بشناسیم، لطفا یکی از دوستان به زبان ساده به همه ما یادآوری کنه
12/25/20, 13:01 - Aghaali sajad joined using this group's invite link
12/25/20, 12:54 - Sadegh Zamani: دوستان لطفا همکاری کنید که بحث ها ادامه پیدا کنه.
حتی یک مطلب که هرکدوم از هم دیگه یاد بگیریم در دراز مدت خیلی میتونه مفید باشه.
همه ما مدتهاست از مباحث درسی فاصله گرفتیم و طبیعیه فرمولها و قوانین فراموشمون شده باشه، اما با یک سرچ ساده گوگل همه اونا یادآوری میشه.
برنولی چیز خاصی نیست که در نت نباشه.
12/25/20, 13:33 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/25/20, 15:03 - Nassar: رابطه کمی بین سرعت وفشار
12/25/20, 15:18 - Fareyeh Zade Reza: صادق جان حرفات متین

تو حرف قشنگی زدی و اینکه اکثرا مباحث درسی فاصله گرفتیم و فرمولها و قوانین را فراموش کردیم

امروزه اکثرا چنان با مشکلات روزمره درگیر شدیم که گاها تاریخ تولدمون را هم فراموش میکنیم و اکثر کارها روتینی شده


ولی به هر حال تحقیق و آموزش لازمه
احسنت به همه که همکاری میکنن و در گروه حاضر هستن👏🏻👏🏻🙏🏻
12/25/20, 16:20 - Khaled Hamoudi: متأسفانه بسیار شنیدیم یا شاید بعضی از ما باور داشته باشیم که چیزهای که در دانشگاه خواندیم فقط تئوری بوده و در عمل و صنعت کارایی نداره!
من یک سوال اساسی دارم، چطور ممکنه اصولی که بر پایه آنها تمام تجهیزات طراحی و فرآیند شکل گرفته، در بهره برداری و عیب یابی همان تجهیز کاربرد نداشته باشه!؟
12/25/20, 16:25 - Khaled Hamoudi: لطفاً به داستان زیر که متأسفانه واقعی است توجه کنید!
چند سال پیش در واحد الفین مبدلهایی که کار سردسازی مواد خروجی از کوره را انجام می دادند(TLE) بر اثر خوردگی شدید دچار مشکل شدند و چون برای  تقریباً همه کوره ها و در فاصله زمانی کم اتفاق افتاد باعث کاهش تولیدات مجتمع گردید.
گرچه این خوردگی با توجه به شرایط عملیاتی قابل پیش‌بینی بود، لیکن این سونامی خوردگی در مبدل ها، مدیران را بفکر خرید مبدلهای جدید انداخت، سفارش ساخت همان نوع مبدل به شرکت سازنده داده و مبدلها آماده شد.

تا اینجای داستان شاید به تصمیم گیران شرکت برای آینده نگری ( اینکه ممکن هست مبدلهای قدیمی بخاطر جوشکاری زیاد بعد از تعمیر ، طول عمر کوتاهی پیدا کنند) جهت سفارش مبدلهای جدید از همان نوع آفرین بگید...
ولی....
ولی چیزی که این وسط از آن غافل شدند (البته بنظر بنده) مطالعه علمی و دقیق علت ایجاد خوردگی و راههای کم کردن از شدت آن بود!
با یک مطالعه نه چندان عمیق! و ایمان به اینکه این مشکل حتماً برای شرکتهای دیگه ای که از این نوع مبدلها استفاده میکنند اتفاق افتاده به جستجو در اینترنت پرداختم و  متوجه شدم که در یک کشور آسیایی این اتفاق قبلا افتاده و راه حل های مختلفی برای بهبود شرایط فرآیندی نیز پیشنهاد شده بود.
شرکت سازنده مبدل نیز با دریافت گزارش از شرکتهای مختلف  یک گروه تحقیقاتی تشکیل داده بود که بعد از بررسی به این نتیجه رسیده بودندکه علت اصلی خوردگی شدید در مبدلها خط جوش پایین و محل اتصال لوله ها به تیوب شیت است لذا یک تیوب شیت جدید طراحی و این خط جوش حدود ده سانتی متر بالاتر  منتقل شد و طول عمر مبدل را به بیش از دو برابر افزایش دادند و اصطلاحاً نسل جدید مبدلها متولد شده بود.
بنده بر حسب وظیفه، در نامه ای به مدیر فرآیند یافته های خود را گزارش دادم، ولی...

فکر کنم الان به عمق فاجعه پی بردید!؟
بله، تصمیم گیران عزیزی که به آنها آفرین گفتید، بجای سفارش مبدلهای جدید که اصلاح شده بودند، همان نوع قدیمی (نسل مرده) رو دوباره سفارش ساخت دادند!!!
شرکت هم ساخت و تحویل داد،  با این امیدواری که چند سال دیگه یک سفارش جدید دیگه از مارون داشته باشه!
شاید راز اینکار در "مرده پرستی" ما ایرانیها باشه!
12/25/20, 16:39 - Afzali Mohamad Hosein: درود
جالب بود و اما تاسف بار
12/25/20, 16:58 - Aghaali sajad: 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
12/25/20, 17:24 - Rahman zade Reza: ممنون از شما آقای حمودی

متاسفانه یک موضوع هست که خیلی آزار دهنده هست و در بین افراد شرکت خیلی رایج هست، اینکه تبادل اطلاعات از رئیس به مرئوس افت حساب میشه و اینکه راهکار از طرف نفرات پایین باشه قابل قبول واقع نمیشه

با تشکر از شما آقای حمودی که اطلاعات رو با همه به اشتراک میزارید
12/25/20, 17:38 - Fareyeh Zade Reza: بسیار جالب 👏🏻
12/25/20, 17:43 - karimzade karim: <Media omitted>
12/25/20, 17:43 - Moballegh: مهندس tle کوره الفین مارون از چه نوع مبدلی هست؟
12/25/20, 17:44 - Fareyeh Zade Reza: فقط  یه سوال

جسارتا میشه دقیقتر بفرمایید اینکه ۱۰ سانت بالاتر از .....
لطفا دقیقتر توضیح بدید یا بصورت یک رسم توی گروه بزارید

ممنونم
12/25/20, 18:15 - Khaled Hamoudi: double pipe
12/25/20, 18:51 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/25/20, 18:54 - Khaled Hamoudi: <Media omitted>
12/25/20, 19:09 - Fareyeh Zade Reza: ممنون از توضیحات🙏🏻👏🏻
12/25/20, 19:17 - Khaled Hamoudi: هنگام ارسال مطالب از اینکه ممکن است اشتباه باشد نگران نباشید، ما اینجاییم که همدیگر رو اصلاح کنیم.
همیشه تلاش و کوشش در هر کاری از نتیجه آن مهم تر است.
12/25/20, 19:33 - Afzali Mohamad Hosein: آقای حمودی چند روز پیش در مورد مبدل حرارتی سرچ میکردم یک طراحی جدید و جالب در مورد مبدل های پوسته لوله دیدم گفتم اینجا هم بذارم
12/25/20, 19:33 - Afzali Mohamad Hosein: <Media omitted>
12/25/20, 19:33 - Afzali Mohamad Hosein: <Media omitted>
12/25/20, 19:34 - Afzali Mohamad Hosein: Twisted tube heat exchanger
12/25/20, 19:34 - Afzali Mohamad Hosein: مبدل های حرارتی لوله پیچ خورده
12/25/20, 19:37 - Khaled Hamoudi: جالبه، با این طراحی سطح تماس رو بدون افزایش طول مبدل بیشتر کرده.

ممنون بابت اشتراک مطلب
آقای افضلی عزیز
12/25/20, 19:39 - Afzali Mohamad Hosein: کانال مارپیچ باعث چرخش طولی و چرخش ثانویه مایع در هنگام جریان سیال می شه و چنین چرخشی موجب افزایش شدت آشفتگی میشه و مخلوط مایع را بهبود می بخشه
12/25/20, 19:39 - Afzali Mohamad Hosein: <Media omitted>
12/25/20, 19:42 - Faraj Zade Alireza: البته دوستان اگه یادشون باشه یکی دیگه از دلایل خوردگی عمده TLE های واحد الفین در اون سال بحث آب DM واحد الفین و درست کار نکردن یونیت x55 بود
12/25/20, 19:42 - Afzali Mohamad Hosein: هندسه لوله اجازه می دهد تا لوله ها از خود پشتیبانی کنند و به همین دلیل دیگه نیازی به buffle ندارن
12/25/20, 19:42 - Afzali Mohamad Hosein: <Media omitted>
12/25/20, 19:42 - Afzali Mohamad Hosein: <Media omitted>
12/25/20, 19:44 - Afzali Mohamad Hosein: طراحی جدید باعث میشه سطح تیوب ها به راحتی تمیزکاری بشه
12/25/20, 19:44 - Faraj Zade Alireza: همچنین وجود بیش از حد ترکیبات سنگین در فید ورودی به کوره ها هم از دیگر دلایل خوردگی TLE های واحد الفین ذکر شده بود
12/25/20, 19:52 - Rahman zade Reza: این رو اگر کسی ذکر کرده اشتباه کرده، چون 100 درصد مورد های نشتی و سوراخ در مبدلهای اولیه در ناحیه سرتیوپ ها بوده و همچنین از داخل سوراخ شروع شده، ودرضمن بارها زمانی که تیوپ ها در عملیات beveling از پوسته جدا کردند در پشت سطح تیوپ شیت به اجسام و رسوبات برخوردند که همین ها در اثر برخورد به اتصال باعث سوراخ شدن میشدن
لازم به ذکر هست بقیه تیوپ از لحاظ خوردگی مشکلی نداشت و همین باعث شد که چندین سانت بالا ببرند
12/25/20, 19:53 - Afzali Mohamad Hosein: و انتقال حرارت رو به شدت افزایش میده
12/25/20, 19:55 - Rahman zade Reza: آقای افضلی در مورد تمیزکاری تیوپ های این نوع مبدل ها هم چیزی نوشته بود؟؟
فکر کنم تمیزکاری تیوپ ها باید  تمیزکاری شیمیایی باشه که در مارون انجام نمیشه
12/25/20, 20:05 - Afzali Mohamad Hosein: <Media omitted>
12/25/20, 20:06 - Rahman zade Reza: اووووه چه جالب
پس حتما گان مخصوص داره که این شکل  تیوپ های رو به راحتی رد میکنه
12/25/20, 20:08 - Afzali Mohamad Hosein: احتمال زیاد گان و نازل مخصوص داشته باشه
12/25/20, 20:11 - Sadegh Zamani: چه جالب 👏🏻👏🏻
12/26/20, 09:16 - You changed this group's icon
12/26/20, 09:18 - You changed the group description
12/26/20, 15:30 - Khaled Hamoudi: - من با نظر شما کاملاً مخالف هستم.
- این مطلب را اصلاً قبول ندارم.
- شما صد در صد اشتباه می کنید.
و از این قبیل...
جمله هایی است که در "کالیبره" زیاد استفاده خواهیم کرد چون ما برای بحث علمی و اصولی اینجاییم پس باکی از قدرت کلمات نداریم.
12/26/20, 16:37 - Khaled Hamoudi: برای بحث هایی که در گروه "آغاز" می گردد، هیچ "پایانی" تعیین نخواهیم کرد!
یعنی همیشه یک موضوع بحث اصلی خواهد بود (مثلا پمپ) ولی دوستان می توانند نظرات خود در مورد بحث های قبلی (مثلا دریچه کوره) یا موضوعات جدید غیر مرتبط با موضوع اصلی را در هر زمان مطرح نمایند.
12/26/20, 17:03 - Fareyeh Zade Reza: خیلی هم خوب
👏🏻

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی